torsdag den 5. september 2013

Problemer med åbning af links direkte fra Outlook (Virksomhedens politikker forhindrer os i at fuldføre denne handling....)

Får du også følgende fejlmeddelelse i Outlook, når du forsøger at åbne et link fra en mail?
Bemærk venligst fejlmeddelelsen kan variere alt afhængig af din version af Outlook og Windows.
Ovenstående fejlmeddelelse er fra en Windows 8 med Outlook 2013.

Fejlen vil oftest fremkomme, hvis der er blevet afinstalleret en browser, som tidligere har været valgt til standard browser, her "glemmer" Microsoft at ændre værdier i registreringsdatabasen.

Det du skal gøre, for at ændre til Internet Explore er følgende:

Start --> Kør --> skriv "regedit" --> tryk Enter
Herefter vil registreringsdatabasen fremkomme på din skærm.
Herefter skal du navigere til følgende:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.html
Her skal du ændre strengen "standard" til "htmlfile"
Din streng skal herefter se ud som nedenstående billede:

Herefter gør du det samme for denne streng:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.shtml

Når disse to er ændret, er det i de fleste tilfælde nødvendigt at lukke og åbne Outlook før ændringerne træder i kraft.


2 kommentarer:

  1. Hvad gør man så når det fremkommer efter installation af microsoft Office 2016 pro på en Office 2013 pro?

    SvarSlet
  2. Tusind tak - det løste alle problemer for mig. Hvor er det dejligt, at du deler ud af din viden.

    SvarSlet