onsdag den 27. november 2013

Ikoner forsvinder fra skrivebordet (Windows 7 + Windows8/8.1)

Er du også udsat for dine ikoner pludselig forsvinder fra dit skrivebord ?
Dette kan skyldes der kører en scheduled task (Planlagt opgave) på din pc'er som "rydder op" på dit skrivebord, denne scheduled task kan du disable (slå fra) ved at gøre følgende:

1. Gå til kontrolpanelet (start --> Kontrolpanel)
2. Vælg "system og sikkerhed"
3. Vælg "Administration"
4. Dobbeltklik på "opgavestyring"
5. Dobbeltklik på "Biblioteket opgavestyring" (findes i kolonnen til venstre)
6. Dobbeltklik på "Microsoft" (denne ligger som undermappe til "Biblioteket opgavestyring")
7. Dobbeltklik på "Windows" (undermappe til "Microsoft")
8. Klik på mappen "Diagnosis"
9. Højreklik på "Scheduled" og vælg "Deaktiver"

Her er der vist hvor du finder dette på din pc:

Herefter kører den ikke længere denne "oprydning" på din pc.

4 kommentarer:

  1. Mange tak for denne info :-)

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Fint nok, men hvordan for jeg genskabt de ikoner, der er forsvundet?

    SvarSlet
    Svar
    1. Bjarne - Har du fået svar på det, for det vil jeg også gerne vide :-)

      Slet